Pylon, polski producent głośników, który na krajowym rynku zadebiutował na przełomie 2010 i 2011 roku stawia dziś na rynek niemiecki. Po wejściu w 2013 na NewConnect znacznie przyspieszył i planuje ekspansję swoich produktów do naszego zachodniego sąsiada.
Wejście na NewConnect było dla Pylonu krokiem milowym: pozwoliło na pozyskanie nowego kapitału na rozwój firmy, co szybko zaowocowało przeniesieniem siedziby z Przyborek do Jarocina i zmianą zakładu produkcji na nowy – większy, z lepszymi warunkami tak pracy, jak i produkcji. Nowa lokalizacja, w dobrym węźle logistycznym znacząco wpłynęła na rozwój tej marki głośników, usprawniła ich transport, przyspieszyła gromadzenie komponentów do produkcji, co od razu zaowocowało podniesieniem wydajności firmy.
Dużym znaczeniem dla rozwoju Pylonu i umocnieniem popularności tych głośników na rynku była również decyzja o samodzielnym produkowaniu przetworników elektroakustycznych, które dotąd zamawiane były od zewnętrznych dostawców.
Duże zainteresowanie głośnikami Pylonu (dwa nowe produkty debiutowały jesienią: głośnik Opal i Emerald) sprawiło, że polski producent coraz mocniej zaczął rozważać rozszerzenie oferty na rynki zagraniczne. Zwracający uwagę na jakość Niemcy z pewnością docenią nowoczesne, duńskie oprogramowanie do projektowania, testowania i symulowania pracy głośnika (Loudsoft), z którego jako pierwszy w Polsce zaczął korzystać właśnie Pylon. Do tej pory z takiego oprogramowanie korzystali najlepsi w skali światowej: Yamaha, Bentley oraz Apple.
Pylon jest już dobrze rozpoznawalny w Polsce i liczy, że wejście z wysokiej jakości produktem na rynek niemiecki pozwoli mu dodatkowo rozwinąć skrzydła. Dużym plusem jest tutaj nie tylko wymagający rynek zachodniego sąsiada i jego wielkość, ale i bliskość geograficzna, ułatwiająca logistykę na drodze Pylon – Polska, odbiorcy – Niemcy. Projekt strategii wprowadzania głośników Pylon do Niemiec został już zarekomendowany do dofinansowania Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Przedstawiciele Pylonu liczą, że uda im się dopiąć zakładanych terminów i stawić już w maju na prestiżowych targach Audio Show w Monachium.
Dalsze plany Pylonu również są ciekawe: producent chce wejść na rynki niemieckojęzyczne (Austria, część Szwajcarii), a z czasem również do Francji i Wielkiej Brytanii.