Gra Cyberpunk 2077 miała trafić do światowej czołówki gier komputerowych. Na pewno trafiła pod względem nakładów na marketing. Czy jednak jest godnym konkurentem dla największych produkcji? Jej debiut miał miejsce w czwartek po północy, a już cztery godziny później na portalu Steam grało w nią w tym samym czasie ponad 1 mln osób. Od 10 grudnia produkcja CD Projekt RED oceniana jest przez gamerów z całego świata i nie każdy jest zadowolony z tej odsłony. Powodem są liczne błędy w grze, które pojawiły się, choć premierę przekładano trzykrotnie.
Cyberpunk 2077 – obiecano zbyt wiele?
Gra dostępna jest zarówno w sprzedaży cyfrowej, jak i stacjonarnej, więc każdy może swobodnie kupić wymarzony Cyberpunk 2077. Warto zaznaczyć, że złożono aż 8 milionów zamówień przedpremierowych, znacznie więcej niż w przypadku słynnego Wiedźmina 3, gdzie zamówiono „tylko” 1,5 mln sztuk. To wyniki znacząco przekroczył oczekiwania samych twórców i jednocześnie to ogromny sukces polskiej spółki, zajmującej się tworzeniem atrakcyjnych gier komputerowych. Pozostaje jedynie obawa, że z powodu niskiej jakości produktu wielu graczy zdecyduje się zwrócić swoje kopie.
Cyberpunk 2077 zbiera mieszane oceny od graczy, jednak dominują negatywne. Inaczej sprawa wygląda z recenzjami branżowych portali i serwisów. Do tej pory recenzenci przyznali polskiej grze aż 90 na 100 punktów w serwisie Metacritic (ocena ta dotyczy wersji PC – wersja na konsole jest oceniana dużo gorzej). Natomiast na portalu gamingowym Steam pojawiło się już 11,5 tysiąca ocen samych graczy, z czego 71 proc. jest pozytywnych. Jeśli średnia ocen spadnie poniżej 70 procent, gra uzyska status oceny mieszanej. CD Projekt zapewnia, że wszelkie drobne błędy i niedoróbki powinny znikać podczas pierwszej aktualizacji. Gracze najbardziej narzekają teraz na za niską jakość rozgrywki przy lepszym sprzęcie oraz błędy, które uniemożliwiają przejście na kolejny level.
CD Projekt pikuje w dół
Premiera gry wywołała spore zamieszczenie również na giełdzie. Najpierw akcje CD Projektu poszybowały w górę, po czym błyskawicznie straciły na wartości aż o 13 procent. Nawet optymistyczne komunikaty producenta odnośnie wysokich wyników przedsprzedaży nie zatrzymały spadku kursu akcji. Od początku tygodnia zanotowano obniżkę o ponad 30 proc. Jeszcze w poniedziałkowy poranek kurs CD Projekt uzyskał rekordową cenę 463,90 zł, a w piątek te same akcje kosztowały już tylko 314 zł.
Wyczekiwana przez wszystkich fanów gier komputerowych premiera Cyberpunk 2077 odbiła się szerokim echem w mediach. Bardzo rozległa kampania reklamowa wręcz zalała internet informacjami o pojawieniu się na rynku nowej gry. Przełożyło się to na wyniki, ponieważ produkcja CD Projektu jest aktualnie najchętniej transmitowanym tytułem na portalu Twitch. Ponadto wyniki 1,1 mln widzów zapewnia Cyberpunk 2077 szóstą lokatę wśród topowych gier. Lepsze rezultaty uzyskały tylko kultowe już tytuły takie jak: „Fortnite”, „League of Legends”, „Valorant”, „CS:GO” oraz „World of Warcraft”.