Liderzy na rynku smartfonów

smartfon

ra2studio/bigstockphoto.com

Jak wskazują analizy Samsung nadal znajduje się na szczycie listy najlepiej sprzedających się smartfonów. Tego wyniku nie zachwiał nawet model Samsung Galaxy Note 7, który na rynku zasłyną m.in. z zapalania się.

Według badań, sprzedaż smartfonów ciągle wzrasta. Jak się okazuje chętnych do posiadania tego urządzenia mobilnego jest coraz więcej. Trend ten odzwierciedlają wyniki badań na temat dystrybucji smartfonów w trzecim kwartale (lipiec, sierpień, wrzesień) tego roku. Wzrost ilościowy odnotowano na poziomie 1 %. W zestawieniu danych pochodzących z drugiego kwartału (kwiecień, maj czerwiec) wartość badanego wskaźnika jest większa i wynosi 5,3 %. Oznacza to, że w analizowanym przedziale czasowym (II kwartał) sprzedano 362,9 milionów sztuk, gdzie w poprzednim kwartale (III kwartał) wyniosła ona 344,7 milionów sztuk.

Wśród czołowych producentów smartfonów znajdują się Samsung, Apple, Huawei, OPPO i vivo. Dystrybucja w trzecim kwartale 2015 roku wyniosła dla tych producentów odpowiednio: 83,8 miliona, 48 milionów, 27,3 miliona, 11,4 miliona oraz 10,5 miliona. Z kolei dystrybucja w trzecim kwartale 2016 roku osiągnęła wyniki: Samsung – 72,5 miliona, Apple – 45,5 miliona, Huawei – 33,6 miliona, OPPO – 25,3 miliona, zaś vivo – 21,2 miliona. Oznacza to, że Samsung nieprzerwanie (pomimo spadku sprzedaży) nadal zajmuje czołowe miejsce – warto zaznaczyć, że dane te obejmują dystrybucję bez modelu Samsung Galaxy Note 7. Poziom sprzedanych egzemplarzy zwiększył się jednak dla takich producentów jak: Huawei (na poziomie 6,3 miliona sztuk), OPPO (na poziomie 13,9 miliona sztuk), vivo (na poziomie 10,7miliona sztuk). Udział poszczególnych producentów w rynku w trzecim kwartale 2015 roku wyniósł dla: Samsung, Apple, Huawei, OPPO i vivo odpowiednio: 23,3 %, 13,4 %, 7,6 %, 3,2 %, i 2,9 %. Dla porównania w analogicznym okresie w 2016 roku dane te osiągnęły następujące wartości: 20 %, 12,5 %, 9,3 %, 7 % oraz 5,8 %. Oznacza to, że wzrost odnotowano wśród producentów Huawei (o 1,7 %), OPPO (o 3,8 %), a także vivo (o 2,9%). Reasumując producentem, który pomimo spadku osiąga najwyższe noty jest stale Samsung. Różnica pomiędzy amerykańską firmą Apple, a chińskim producentem jakim jest Huawei zmniejsza się coraz bardziej. Na dodatek na rynku coraz bardziej zaczynają się liczyć chińskie produkcje OPPO i vivo i choć marki te są bardzo słabo znane w Europie zauważa się ich znaczący wzrost sprzedaży i udziału w rynku. Sprzedaż na poziomie pojedynczego kwartału wynosi ok. 10 milionów sztuk (http://www.chip.pl/).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.