Są już zapowiedzi: podczas zbliżających się targów IFA 2014, LG zaprezentuje pierwszy tego typu 34-calowy monitor IPS z zakrzywionym, panoramicznym ekranem 21: 9! Poza nim na wystawach pojawi się również monitor 4K do kina cyfrowego i nowy monitor dla graczy – wszystko od LG.
Na tegorocznych, prestiżowych targach IFA 2014, LG zamierza przedstawić co najmniej kilka nowych modeli monitorów, które mają trafić w gusta różnych klientów i nieco podnieść poprzeczkę konkurencji.
Numerem jeden ma być model 34UC97 – monitor z wyraźnie zakrzywionym ekranem umożliwiającym doskonałą, panoramiczną jakość oglądania programów. Stworzony dla profesjonalistów i dla tych, którzy do domowej rozrywki lubią wykorzystywać najlepszy sprzęt. Ekran o rozdzielczości Quad HD 3440×1440 pikseli ma się sprawdzić zarówno do oglądania materiałów video, cyfrowej obróbki zdjęć w profesjonalnych studiach, jak i oczywiście oglądania filmów o wysokiej rozdzielczości. Kompatybilny z komputerami PC i Mac, ze wsparciem Thunderbolt 2 i z 4-krotnie szybszym przesyłem danych niż w USB 3.0. Monitor będzie również posiadał funkcję MAXX Audio i system głośników 7 W.
Panoramiczny, zakrzywiony – ma być hitem dla tych, którzy przybędą na IFA 2014 w celu oglądania nowego sprzętu i jego możliwości.
Kolejne 2 monitory, które w czasie targów pokaże LG to: monitor kina cyfrowego 4K i LG 24GM77 – monitor dla graczy.
Pierwszy , 31-calowy ma spełniać standardy Digital Cinema Initiative i wyświetlać obraz w rozdzielczości 4096 x 2160 pikseli, co w prostym przeliczeniu daje tyle rozdzielności ile odpowiednio mają aż 4 monitory Full HD. Dodatkowo ekran IPS wyświetlający aż 99% skali kolorów Adobe RGB – ma stać się gratką dla osób pracujących przy grafice i specjalistycznych programach obróbki zdjęć. Oprogramowanie kalibrujące Dual Color Space.
I drugi – LG 24GM77 to monitor z odświeżaniem 144 Hz, szybkim czasem reakcji (poniżej 1ms) i trybem Dynamic Action Sync (DAS), co będzie miało szczególne znaczenie dla zawodowych graczy oczekujących dużej dynamiki przy odtwarzaniu scen z gier i maksymalnego ograniczenia opóźnień w kadrach.