24 września na polskim rynku zadebiutowała nowa marka smartfonów, francuski nr 2, Wiko. Smartfony tej marki wyróżniają się przede wszystkim niską ceną (najtańsze kosztują już ok. 270 zł!). Sprzęt Wiko na początku nie będzie sprzedawał smartfonów u operatorów.
Wiko jest marką francuską wywodzącą się z Marsylii i dziś jeśli chodzi o poziom sprzedaży smartfonów, to zdecydowany nr 2 na całym francuskim rynku. Wg statystyk w ciągu 3 lat od wkroczenia na ten rynek odpowiadał za 12,1 % wszystkich sprzedanych tam smartfonów, wyprzedzając m.in Nokię i zajmując miejsce tuż za liderem – Samsungiem (41,4 %). Duży sukces Wiko odnotowało również w sprzedaży internetowej (20,5 % rynku).
W Polsce dotąd nieznany – ma dużą szansę na sukces głównie z racji na przystępne dla przeciętnego użytkownika ceny i dobrą jakość urządzeń. Słynące z kolorowego designu smartfony Wiko są w całości produkowane w Chinach, ale z racji na francuską markę cieszą się sporą popularnością wśród klientów, których nie stać na zakup drogich urządzeń np. marki Apple.
Cel Wiko w Polsce jest ambitny: 10% polskiego rynku sprzedaży smartfonów w ciągu najbliższych kilku miesięcy (start sprzedaży ruszył kilka dni temu – 24 września), a dyrektor Wiko ds. marketingu Gareth Abel dodał w czasie oficjalnego debiutu, że liczy, iż taki procent sprzedaży da Wiko dobrą rozpoznawalność marki wśród polskich klientów. Abel zakłada również, że jeden z modeli smartfonów Wiko może dostać się nawet do grona polskich bestsellerów. Być może będzie to smartfon Rainbow, francuski hit sprzedażowy za 650 zł (5-calowy wyświetlacz 720p, 8-megapikselowy aparat, czterordzeniowy układ 1,3 GHz i ) lub flagowy model Wiko – Highway (obecnie najdroższy, 1500 zł – ale i tak zdecydowanie tańszy niż modele znanych i wiodących na rynku firm). Highway posiada ośmiordzeniowy procesor 2 GHz, 16-megapikselowy aparat oraz 5-calowy ekran Full HD.
Wszystkie smartfony Wiko działają na popularnym w Polsce systemie Android 4.4 KitKat.