System płatności Facebooka

smartfon

Płatności online to dziedzina, która stale się rozwija i wiele firm realizuje ją wykorzystując różne dodatki social mediów. Największy gracz na tym polu – Facebook – również od lata wprowadza nowatorskie produkty internetowe, które mają usprawnić proces płatności pomiędzy różnymi aplikacjami. Niedawno ogłoszono, że w planach jest wprowadzenie systemu Facebook Pay, dzięki któremu użytkownicy wszelkich aplikacji należących do Facebooka mają mieć ułatwione opcję płatności.

Kilka miesięcy temu było głośno o pomyśle Facebook na kryptowalutę Libra, która miała być nowym produktem koncernu. Jednak w sytuacji problemów z wizerunkiem nie udało się uzyskać wsparcia i zaufania ze strony banków oraz instytucji finansowych. Facebook szybko stracił najważniejszych członków, czyli operatorów kart Mastercard oraz Visa, którzy początkowo wspierali projekt Libra Association. W tej sytuacji Facebook zdecydował się na alternatywę, która ma pobudzić sektor internetowych płatności. Chodzi o Facebook Pay, czyli wewnętrzny system płatności skierowany do użytkowników aplikacji WhatsApp, Instagram, Messenger i Facebook.

Integracja całego social mediowego ekosystemu może okazać się strzałem w dziesiątkę. W pierwszej kolejności skorzystają z niej internauci ze Stanów Zjednoczonych. Celem Facebook Pay jest ujednolicenie systemu płatności pomiędzy wszystkimi aplikacjami. Po dodaniu w dowolnym miejscu metody płatności będzie ona obowiązywać w pozostałych aplikacjach, by skrócić czas wprowadzania danych. Takie funkcjonalności istotne są dla reklamodawców, którzy stale korzystają z ogromnych zasobów marketingowych aplikacji należących do Facebooka i oddzielnie muszą zakładać profile do płatności.

Ponadto Facebook Pay zapewnia wygodną integrację z większością kart debetowych i kredytowych, a także PayPalem. W ten sposób możliwe będzie przesyłania pieniędzy znajomych z Facebooka oraz kupowanie towaru dostępnego na Marketplace. Szybciej będzie można również wpłacać pieniądze na cele charytatywne. Projekt realizowany jest przy współpracy z doczasowymi parterami finansowymi Facebooka. Jest niezależny systemem, który nie będzie powiązany z portfelem Calibra czy kryptowalutą Libra. W pierwszej kolejności Facebook Pay pojawi się na Messengerze i Facebooku, z czasem ma być włączony również na Instagramie i Whatsappie. Data wprowadzenia usługi w Europie nie jest znana. Warto dodać, że przez niecałe dwa lata (od 2017 do czerwca 2019 roku) Facebook posiadał funkcję przekazów pieniężnych drogą P2P w Wielkiej Brytanii oraz we Francji. Usługa została jednak niespodziewanie wycofana. Wiele wskazuje na to, że Facebook Pay będzie udoskonaloną wersją tej formy płatności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.